Do umowy sprzedaży należy dostarczyć następujące:
I. DANE DOTYCZĄCE STRON:
* osoba fizyczna:
- imiona, nazwisko, imiona rodziców, adres zamieszkania wraz z numerem kodu pocztowego, numer PESEL, seria i numer dowodu osobistego lub paszportu, stan cywilny, identyfikator podatkowy NIP – osoby prowadzące działalność gospodarczą;
dokumenty:
- dokument tożsamości np. dowód osobisty, paszport;
- pełnomocnictwo – gdy strona reprezentowana jest przez pełnomocnika;
- umowa majątkowa małżeńska lub orzeczenie sądu – gdy stroną umowy jest/są małżonek/owie, w którego/ych małżeństwie obowiązuje ustrój rozdzielności majątkowej.
* osoba prawna / jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej m.in spółka osobowa:
- dane osoby reprezentującej osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej: imiona, nazwisko, miejsce zamieszkania wraz z numerem kodu pocztowego, numer PESEL, seria i numer dowodu osobistego lub paszportu;
dokumenty:
- dokument tożsamości osoby reprezentującej np. dowód osobisty, paszport;
- odpis aktualny z rejestru przedsiębiorców/ lub informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu z rejestru przedsiębiorców;
- tekst jednolity umowy spółki lub statutu;
- uchwała właściwego organu wyrażająca zgodę na dokonanie czynności prawnej, chyba że z ustawy/z aktu założycielskiego/umowy spółki/statutu wynika, że uchwała taka nie jest wymagana;
- wypis aktu notarialnego obejmujący pełnomocnictwo – gdy strona reprezentowana jest przez pełnomocnika.
II. INFORMACJE:
- cena, termin płatności;
- termin wydania nieruchomości;
- opisu budynku (w przypadku gruntu zabudowanego).
III. DOKUMENTY (w zależności od przedmiotu transakcji):
* nieruchomość gruntowa:
- odpis lub numer księgi wieczystej;
- podstawa nabycia – akt notarialny bądź inny dokument (np. umowa sprzedaży, postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku, akt poświadczenia dziedziczenia);
- wypis z rejestru gruntów z adnotacją, że dokument przeznaczony jest dokonania wpisu w księdze wieczystej (w przypadku wydzielenia działki do nowej księgi wieczystej również wyrys z mapy ewidencyjnej);
- zaświadczenie o przeznaczeniu nieruchomości w obowiązującym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego;
- ostateczna decyzja o warunkach zabudowy (gdy została wydana);
- zaświadczenie o rewitalizacji;
- zaświadczenie o lasach (z którego wynika, że działka jest objęta/ nie jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu lub decyzją, o której mowa w art. 19 ust. 3 ustawy o lasach);
- * zaświadczenie o braku osób zameldowanych w budynku mieszkalnym;
- * zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku od spadków i darowizn (niezależnie od zapłaty/zwolnienia/przedawnienia podatku), zawsze gdy nabycie nastąpiło:
– po dniu 11.08.1983 roku tytułem dziedziczenia lub zasiedzenia,
– po dniu 01.01.2007 roku tytułem dziedziczenia, zasiedzenia, darowizny, nieodpłatnego zniesienia współwłasności, zachowku, zapisu, polecenia testamentowego, polecenia darczyńcy;
- * umowa kredytowa + zaświadczenie z banku do aktu notarialnego + pełnomocnictwa z banku (gdy nabycie finansowane jest z kredytu);
- * świadectwo charakterystyki energetycznej (w przypadku gruntu zabudowanego budynkiem mieszkalnym).
* lokal stanowiący odrębną nieruchomość:
- odpis lub numer księgi wieczystej;
- podstawa nabycia – akt notarialny bądź inny dokument (np. umowa sprzedaży, postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku, akt poświadczenia dziedziczenia);
- zaświadczenie o rewitalizacji;
- * zaświadczenie o braku osób zameldowanych w budynku (dotyczy lokali mieszkalnych);
- * zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku od spadków i darowizn (niezależnie od zapłaty/zwolnienia/przedawnienia podatku), zawsze gdy nabycie nastąpiło:
– po dniu 11.08.1983 roku tytułem dziedziczenia lub zasiedzenia,
– po dniu 01.01.2007 roku tytułem dziedziczenia, zasiedzenia, darowizny, nieodpłatnego zniesienia współwłasności, zachowku, zapisu, polecenia testamentowego, polecenia darczyńcy;
- * umowa kredytowa + zaświadczenie z banku do aktu notarialnego + pełnomocnictwa z banku (gdy nabycie finansowane jest z kredytu);
- * świadectwo charakterystyki energetycznej.
* spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu:
- odpis zwykły lub numer księgi wieczystej (jeżeli została założona);
- podstawa nabycia – przydział lokalu, akt notarialny bądź inny dokument nabycia (np. umowa sprzedaży, postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku, akt poświadczenia dziedziczenia);
- zaświadczenie ze Spółdzielni Mieszkaniowej o przysługującym prawie do lokalu oraz o tym, że stan prawny gruntu, na którym znajduje się budynek z lokalem jest uregulowany wraz z informacją o uregulowaniu opłat eksploatacyjnych,
* w przypadku gdy nie ma założonej księgi wieczystej z zaświadczenia powinno również wynikać, że nie ma przeszkód do jej założenia;
- zaświadczenie o braku osób zameldowanych w przedmiotowym lokalu (dotyczy lokali mieszkalnych);
- * zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku od spadków i darowizn (niezależnie od zapłaty/zwolnienia/przedawnienia podatku), zawsze gdy nabycie nastąpiło:
– po dniu 11.08.1983 roku tytułem dziedziczenia lub zasiedzenia,
– po dniu 01.01.2007 roku tytułem dziedziczenia, zasiedzenia, darowizny, nieodpłatnego zniesienia współwłasności, zachowku, zapisu, polecenia testamentowego, polecenia darczyńcy;
- * umowa kredytowa + zaświadczenie z banku do aktu notarialnego + pełnomocnictwa bankowe (gdy nabycie finansowane jest z kredytu);
- * świadectwo charakterystyki energetycznej.
Szczegółowy zakres informacji i wymaganych dokumentów zostanie podany przez Kancelarię po uprzednim przedstawieniu konkretnego stanu faktycznego.