Do umowy o dożywocie należy dostarczyć następujące:
I. DANE DOTYCZĄCE STRON:
- imiona, nazwisko, imiona rodziców, adres zamieszkania wraz z numerem kodu pocztowego, numer PESEL, seria i numer dowodu osobistego lub paszportu, stan cywilny, identyfikator podatkowy NIP – osoby prowadzące działalność gospodarczą;
dokumenty:
- dokument tożsamości np. dowód osobisty, paszport;
- pełnomocnictwo – gdy strona reprezentowana jest przez pełnomocnika;
- umowa majątkowa małżeńska lub orzeczenie sądu – gdy stroną umowy jest/są małżonek/owie,
w którego/ych małżeństwie obowiązuje ustrój rozdzielności majątkowej.
II. INFORMACJE
- wartość rynkowa nieruchomości;
- termin wydania nieruchomości;
- opis budynku (w przypadku gruntu zabudowanego).
III. DOKUMENTY (w zależności od przedmiotu transakcji):
* nieruchomość gruntowa:
- odpis lub numer księgi wieczystej;
- podstawa nabycia – akt notarialny bądź inny dokument (np. umowa sprzedaży, postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku, akt poświadczenia dziedziczenia);
- wypis z rejestru gruntów z adnotacją, że dokument przeznaczony jest dokonania wpisu w księdze wieczystej (w przypadku wydzielenia działki do nowej księgi wieczystej również wyrys z mapy ewidencyjnej);
- zaświadczenie o przeznaczeniu nieruchomości w obowiązującym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego;
- ostateczna decyzja o warunkach zabudowy (gdy została wydana);
- zaświadczenie o rewitalizacji;
- zaświadczenie o lasach (z którego wynika, że działka jest objęta/ nie jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu lub decyzją, o której mowa w art. 19 ust. 3 ustawy o lasach);
- * zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku od spadków i darowizn (niezależnie od zapłaty/zwolnienia/przedawnienia podatku), zawsze gdy nabycie nastąpiło:
– po dniu 11.08.1983 roku tytułem dziedziczenia lub zasiedzenia,
– po dniu 01.01.2007 roku tytułem dziedziczenia, zasiedzenia, darowizny, nieodpłatnego zniesienia współwłasności, zachowku, zapisu, polecenia testamentowego, polecenia darczyńcy.
* lokal stanowiący odrębną nieruchomość:
- odpis lub numer księgi wieczystej;
- podstawa nabycia – akt notarialny bądź inny dokument (np. umowa sprzedaży, postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku, akt poświadczenia dziedziczenia);
- zaświadczenie o rewitalizacji;
- * zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku od spadków i darowizn (niezależnie od zapłaty/zwolnienia/przedawnienia podatku), zawsze gdy nabycie nastąpiło:
– po dniu 11.08.1983 roku tytułem dziedziczenia lub zasiedzenia,
– po dniu 01.01.2007 roku tytułem dziedziczenia, zasiedzenia, darowizny, nieodpłatnego zniesienia współwłasności, zachowku, zapisu, polecenia testamentowego, polecenia darczyńcy.
Szczegółowy zakres informacji i wymaganych dokumentów zostanie podany przez Kancelarię po uprzednim przedstawieniu konkretnego stanu faktycznego.