Do umowy darowizny należy dostarczyć następujące:
I. DANE DOTYCZĄCE STRON:
- imiona, nazwisko, imiona rodziców, adres zamieszkania wraz z numerem kodu pocztowego, numer PESEL, seria i numer dowodu osobistego lub paszportu, stan cywilny, identyfikator podatkowy NIP – osoby prowadzące działalność gospodarczą;
dokumenty:
- dokument tożsamości np. dowód osobisty, paszport;
- pełnomocnictwo – gdy strona reprezentowana jest przez pełnomocnika;
- umowa majątkowa małżeńska lub orzeczenie sądu – gdy stroną umowy jest/są małżonek/owie,
w którego/ych małżeństwie obowiązuje ustrój rozdzielności majątkowej.
II. INFORMACJE:
- wartość rynkowa nieruchomości/spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu;
- opisu budynku (w przypadku gruntu zabudowanego).
III. DOKUMENTY (w zależności od przedmiotu transakcji):
* nieruchomość gruntowa:
- odpis lub numer księgi wieczystej;
- podstawa nabycia – akt notarialny bądź inny dokument (np. umowa sprzedaży, postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku, akt poświadczenia dziedziczenia);
- wypis z rejestru gruntów z adnotacją, że dokument przeznaczony jest dokonania wpisu w księdze wieczystej (w przypadku wydzielenia działki do nowej księgi wieczystej również wyrys z mapy ewidencyjnej);
- zaświadczenie o przeznaczeniu nieruchomości w obowiązującym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego;
- ostateczna decyzja o warunkach zabudowy (gdy została wydana);
- * zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku od spadków i darowizn (niezależnie od zapłaty/zwolnienia/przedawnienia podatku), zawsze gdy nabycie nastąpiło:
– po dniu 11.08.1983 roku tytułem dziedziczenia lub zasiedzenia,
– po dniu 01.01.2007 roku tytułem dziedziczenia, zasiedzenia, darowizny, nieodpłatnego zniesienia współwłasności, zachowku, zapisu, polecenia testamentowego, polecenia darczyńcy.
* lokal stanowiący odrębną nieruchomość:
- odpis lub numer księgi wieczystej;
- podstawa nabycia – akt notarialny bądź inny dokument (np. umowa sprzedaży, postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku, akt poświadczenia dziedziczenia);
- * zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku od spadków i darowizn (niezależnie od zapłaty/zwolnienia/przedawnienia podatku), zawsze gdy nabycie nastąpiło:
– po dniu 11.08.1983 roku tytułem dziedziczenia lub zasiedzenia,
– po dniu 01.01.2007 roku tytułem dziedziczenia, zasiedzenia, darowizny, nieodpłatnego zniesienia współwłasności, zachowku, zapisu, polecenia testamentowego, polecenia darczyńcy.
* spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu:
- odpis zwykły lub numer księgi wieczystej (jeżeli została założona);
- podstawa nabycia – przydział lokalu, akt notarialny bądź inny dokument (np. umowa sprzedaży, postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku, akt poświadczenia dziedziczenia);
- zaświadczenie ze Spółdzielni Mieszkaniowej o przysługującym prawie do lokalu oraz o tym, że stan prawny gruntu, na którym znajduje się budynek z lokalem jest uregulowany wraz z informacją o uregulowaniu opłat eksploatacyjnych;
* w przypadku gdy nie ma założonej księgi wieczystej z zaświadczenia powinno również wynikać, że nie ma przeszkód do jej założenia;
- * zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego o uregulowaniu podatku od spadków i darowizn (niezależnie od zapłaty/zwolnienia/przedawnienia podatku), zawsze gdy nabycie nastąpiło:
– po dniu 11.08.1983 roku tytułem dziedziczenia lub zasiedzenia,
– po dniu 01.01.2007 roku tytułem dziedziczenia, zasiedzenia, darowizny, nieodpłatnego zniesienia współwłasności, zachowku, zapisu, polecenia testamentowego, polecenia darczyńcy.
Szczegółowy zakres informacji i wymaganych dokumentów zostanie podany przez Kancelarię po uprzednim przedstawieniu konkretnego stanu faktycznego.