Do aktu poświadczenia dziedziczenia należy dostarczyć następujące:
I. INFORMACJE:
- Imiona i nazwisko spadkodawcy, numer PESEL, obywatelstwo, ostatnie miejsce zwykłego pobytu w chwili śmierci
- Imiona i nazwisko wszystkich spadkobierców, imiona rodziców, numer PESEL, seria i numer dowodu osobistego lub paszportu, adres zamieszkania wraz z numerem kodu pocztowego
- Czy został sporządzony testament? TAK/NIE/
- Czy zostało wydane postanowienie o stwierdzenie nabycia spadku lub został zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia? TAK/NIE
- Czy toczy się jakiekolwiek postępowanie w sprawie opisanej w pkt 4)? TAK/NIE
- Czy ktokolwiek spadek lub zapis windykacyjny przyjął/odrzucił? TAK/NIE
- Czy zostało wydane orzeczenie dotyczące niegodności spadkobiercy lub osoby na której rzecz został uczyniony zapis windykacyjny? TAK/NIE
- Czy spadkobiercy zawarli umowy ze spadkodawcą w przedmiocie zrzeczenia się po nim dziedziczenia? TAK/NIE
- Czy spadkodawca był przedsiębiorcą wpisanym do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)? TAK/NIE
- Czy spadkodawca miał dzieci, które nie dożyły otwarcia spadku lub urodziły się martwe? TAK/NIE
- *Jeżeli spadkodawca był w związku małżeńskim – czy wystąpił o orzeczenie rozwodu lub separacji z winy małżonka? TAK/NIE
- *Jeżeli spadkodawca zmarł przed 14.02.2001 r. – czy w skład spadku wchodzi gospodarstwo rolne? TAK/NIE
II. DOKUMENTY:
- odpis skrócony aktu zgonu spadkodawcy,
- odpis skrócony aktu małżeństwa spadkodawcy (jeżeli w chwili śmierci był w związku małżeńskim),
- odpisy skrócone aktów małżeństwa spadkobierców (zamężnych kobiet oraz mężczyzn w razie przyjęcia nazwiska żony),
- odpisy skrócone aktów urodzenia spadkobierców (w przypadku mężczyzn),
- numery ksiąg wieczystych, jeżeli spadkodawca był właścicielem nieruchomości lub użytkownikiem wieczystym gruntu,
- zaświadczenie o numerze PESEL spadkodawcy,
- inne – między innymi odpisy skrócone aktów zgonów krewnych, którzy byliby powołani do dziedziczenia, ale zmarli przed spadkodawcą.
Szczegółowy zakres informacji i wymaganych dokumentów zostanie podany przez Kancelarię po uprzednim przedstawieniu konkretnego stanu faktycznego.